دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

فولاد فصل گذشته به‌سختی در لیگ ماند اما امسال یحیی در حال ساختن تیمی است که شاید خودش را به ۴مدعی قهرمانی فصل جدید بچسباند.

بدقولی+بزرگ+پرسپولیس+مقابل+یحیی+گل+محمدی.webp

به گزارش همشهری‌آنلاین، تیم فولاد سال گذشته یک فصل بسیار ضعیف و کابوس‌وار را در لیگ برتر گذراند؛ طوری که تا مرز سقوط رفت و در چند دقیقه پایانی مجوز بقا را گرفت. بعد از این اتفاقات و سپری‌کردن اضطراب‌های سقوط، مسئولان فولاد ‌سراغ یحیی گل‌محمدی رفتند تا با تفکرات پرافتخارترین سرمربی سالیان اخیر بتوانند تیم جدیدی را شکل بدهند. هوشنگ نصیرزاده هم به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه برگزیده شد تا رتق و فتق امور و جذب بازیکن به بهترین شکل خود به انجام برسد. با این تغییرات مثبت، فولاد شروع خوبی را برای فصل جدید رقم زده و لااقل در نقل‌وانتقالات بسیار دقیق و موفق عمل کرده است؛ به‌طوری که خیلی‌ها فکر می‌کنند این تیم اگر نه مدعی قهرمانی، لااقل یکی از مدعیان بالانشینی در جدول خواهد بود؛ یعنی تیمی که بعد از ۴مدعی قهرمانی می‌تواند امیدوار به حضور در رتبه‌های پنجم یا ششم باشد.

دغدغه اول؛ خروج خارجی‌ها

لیست خروجی‌های فولاد نشان می‌دهد جفرسون باهیا، سینا شاه‌عباسی، شهاب گردان، علی شجاعی، محمد علی‌نژاد و لوکاس کاندیدو از این تیم جدا شده‌اند اما باز هم روزهای آینده نفرات دیگری به این لیست اضافه خواهند شد. بزرگ‌ترین معضل فولاد در روزهای اخیر، تسویه‌حساب با خارجی‌های پرتعدادی است که فصل گذشته به شکل بی‌رویه در لیست این تیم قرار گرفته بودند. فولاد با ۷بازیکن خارجی قرارداد داشت و عدم‌استفاده از اغلب این نفرات باعث شده سهمیه خارجی‌های این تیم برای فصل جدید لیگ برتر فقط یک نفر باشد! در واقع نیمکت‌نشین بودن اغلب خارجی‌ها این مشکل را برای باشگاه خوزستانی ایجاد کرده ‌و تنها راه بالاتر بردن این سهمیه، اثبات این نکته است که برخی از این بازیکنان به‌دلیل مصدومیت از ترکیب تیم دور بوده‌اند. در هر صورت یکی از بزرگ‌ترین معضلات یحیی و نصیرزاده، خالی‌کردن لیست از خارجی‌های بی‌مصرف و بازکردن جا برای خریدهای جدید است. فولاد هنوز برای تسویه‌حساب با کریستوفر کنت هم درگیر است.

خرید بهترین بازیکنان درجه۲

اما لیست ورودی‌های فولاد که می‌توان لقب ستاره‌های موج دوم را به آنها داد. اگر برترین ستاره‌های لیگ را که پرسپولیس، سپاهان و استقلال برای جذب آنها تلاش می‌کنند ستاره‌های موج اول بنامیم، ستاره‌های موج دوم تقریبا همگی نصیب فولاد شده‌اند و تیم جدید یحیی نشان داده در شکار آنها موفق است. محمدرضا سلیمانی، پوریا سرآبادانی و محمدجواد محمدی ۳بازیکنی هستند که فصل گذشته برترین بازیکن و بهترین گلزن‌ تیم‌های خودشان بوده‌اند. این ۳نفر جمعا ۲۴گل در فصل گذشته زده‌اند. یوسوپوف از ازبکستان آمده تا جای کنت را درون دروازه بگیرد و علی نعمتی هم خرید بسیار باارزشی برای فولادی‌ها محسوب می‌شود؛ یک مدافع دوپسته که برای پست مدافع مرکزی سمت چپ یکی از بهترین گزینه‌های کل ایران است. اینکه نعمتی امیدوار است با پیوستن به فولاد به تیم ملی هم دعوت شود، انتظار گزافی نیست. او قرار است به همراه شاهین توکلی یک زوج دفاعی کاملا سرعتی را برای فولاد شکل بدهد که موفقیت این زوج اصلا چیز بعیدی نیست. در دفاع راست هم مجتبی نجاریان گزینه خوبی محسوب می‌شود و برای سمت چپ، فولاد به‌دنبال جذب بازیکن است.

محمد عسگری؛ مبعلی جدید؟

فولاد آکادمی موفقی هم دارد که در سالیان گذشته جوان‌های خوبی را به فوتبال ایران معرفی کرده است. البته این روند در یکی دو سال اخیر کمی کمرنگ شده و فولادی‌ها نتوانسته‌اند از ساخته‌های خودشان خوب استفاده کنند. یحیی در بازگشتش به اهواز، نگاه مثبتی به جوان‌ها دارد و بنا را بر این گذاشته که از محصولات آکادمی فولاد بیشتر استفاده کند. اما در بدو ورود، بازیکن جوانی که خیلی چشم سرمربی سابق پرسپولیس را گرفته، محمد عسگری است که فصل گذشته هم در تیم بزرگسالان بازی می‌کرد اما یحیی توقع خیلی بیشتری از این پدیده جوان دارد. قرار است یحیی امسال وظایف بیشتری به این ستاره بالقوه بدهد و بخشی از برنامه‌های تیم را براساس توانایی‌های او شکل بدهد. در سیستم ۲-۴-۴ مدنظر یحیی عسگری و احسان پهلوان نقش مهمی در خط میانی خواهند داشت.

برنامه ۳ساله برای قهرمانی

فولاد با اسکوادی که برای خودش جمع‌وجور کرده و با تفکرات یحیی گل‌محمدی به‌احتمال فراوان یکی از مدعیان رده دوم این لیگ محسوب خواهد شد؛ یعنی اگر پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور ۴مدعی قهرمانی باشند، فولاد می‌تواند پشت سر آنها به‌عنوان مدعی کسب رتبه پنجم یا ششم خودش را مطرح کند؛ رتبه‌ای که نسبت به رتبه یازدهم فصل گذشته، نتیجه بسیار خوبی برای این تیم محسوب خواهد شد. یحیی گل‌محمدی گفته فولاد در پایان یک برنامه ۳ساله می‌تواند مجددا به قهرمانی لیگ برتر هم برسد. باید دید تفکرات او در سال اول آنقدر نتیجه خواهد داشت که همه را به سال دوم و سوم امیدوار کند یا نه.

کد خبر 870147
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha